ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΜΑΔΕΣ

2016-01-16 20:54

   Το πιο εύκολο πράγμα για τις νέες μανούλες, πέρα από το να ενθουσιαστούν, είναι το να... "χάσουν τη μπάλα", καθώς δεν ξέρουν τι να πρωτοκάνουν αφού όλη αυτή η εμπειρία είναι πρωτόγνωρη και δεν ξέρουν πως να τη διαχειριστούν! Πολλές αλλαγές συμβαίνουν στη ζωή τους ταυτόχρονα, αφού αλλάζει το σώμα τους, το καθημερινό τους πρόγραμμα, η ψυχολογία τους, ο ύπνος τους, η οικογενειακή τους κατάσταση, οι ευθύνες που έχουν να αντιμετωπίσουν ως προς το νέο μέλος, οι σεξουαλικές επαφές με το σύζυγο. Γενικά μιλάμε για ένα μεταβατικό στάδιο μέχρι όλα -ή σχεδόν όλα- να επανέλθουν στα φυσιολογικά επίπεδα. 

Υπάρχουν βέβαια μικρά μυστικά που θα σας βοηθήσουν να περάσετε αυτή την περίοδο όσο το δυνατόν πιο ανώδυνα: 

-Εξετάστε τις προτεραιότητες σας και να ιεραρχήστε τη σειρά με την οποία θα γίνονται. Γι' αυτό το σκοπό, θα σας φανεί χρήσιμο να έχετε ένα σημειωματάριο όπου θα γράφετε όλα όσα κάνετε στη διάρκεια της μέρας. Μπορείτε ακόμη να σημειώνετε κάθε βράδυ όλα όσα θα κάνετε την επόμενη μέρα. Το ιδανικό θα ήταν να καταγράφετε κάθε Κυριακή ένα γενικό πλάνο όλης της εβδομάδας.

-Αποφασίστε το Σαββατοκύριακο για το μενού της εβδομάδας που έρχεται και κάντε αναλόγως τα ψώνια σας. Ψωνίστε επίσης ότι χρειάζεστε για το μωρό (φτιάξτε λίστα), ώστε να μην χρειάζεται να κάνετε αγορές της τελευταίας στιγμής, με αποτέλεσμα να διαταράσσετε τόσο το πρόγραμμα όσο και ο προϋπολογισμός σας.

- Φροντίστε να έχετε όλα τα πράγματα του μωρού σας συγκεντρωμένα σ’ ένα μέρος της κουζίνας για να μη χάνετε χρόνο ψάχνοντας τα. Επίσης, έχετε πάντα έτοιμη τη βρεφική του τσάντα με τα βασικά είδη, έτσι ώστε αν χρειαστεί να πάτε κάπου να έχετε να ετοιμάσετε μόνο το μωρό.

- Καλό θα ήταν να δεχτείτε τη βοήθεια κάποιων συγγενικών προσώπων αν θα σας την προσφέρουν. Ακόμα καλύτερα, αν μπορείτε αν μπορείτε να αντεπεξέλθετε, μια baby sitter που θα γνωρίζει κάποια πράγματα και θα σας βοηθά, θα γίνει το δεξί σας χέρι. 

- Ο παιδίατρος σας πρέπει να είναι διαθέσιμος να σας λύσει οποιαδήποτε απορία, κάθε ώρα και στιγμή. Φροντίστε να τον εμπιστεύεστε και να μπορείτε να του τηλεφωνείτε ελεύθερα για να σας δίνει οδηγίες για το μωρό σας όταν τις χρειάζεστε.

- Οι δουλειές του σπιτιού δεν παύουν να είναι μέρος της καθημερινότητας σας, ωστόσο για να εξοικονομήσετε χρόνο, μπορείτε να τις οργανώσετε ως εξής:

α) Πρώτο σας μέλημα κάθε πρωί είναι να αποστειρώσετε τα σκεύη του μωρού και να ετοιμάσετε το φαγητό, τόσο το δικό σας όσο και του μωρού.

β) Καθημερινά αερίστε τα δωμάτια και ξεσκονίστε μ’ ένα φτερό, εύκολα και γρήγορα. Περάστε το πάτωμα με ένα πανάκι  που μαζεύουν χνούδια και σκόνη, κυκλοφορούν δεκάδες στο εμπόριο και θα σας λύσουν τα χέρια.

γ) Ηλεκτρική σκούπα δύο φορές την εβδομάδα είναι αρκετές όπως επίσης και το σφουγγάρισμα.

δ) Γενική καθαριότητα μία φορά το μήνα αρκεί.

ε) Πλυντήριο ρούχων καλό είναι να βάζετε στη αρχή της εβδομάδας για να μπορέσετε να τα στεγνώσετε και να τα έχετε έτοιμα για σίδερο το Σαββατοκύριακο.

στ) Για σίδερο αφιερώστε μία μέρα την εβδομάδα με προτεραιότητα στα ρούχα του μωρού που απαιτούν πολύ καλό σίδερο. Για να διευκολυνθείτε καλό είναι όταν μαζεύετε τα ρούχα να τα χωρίζετε ( πετσέτες, σεντόνια, εσώρουχα κ.λ.π ) κι αν κάποια δε χρησιμοποιούνται από το μωρό, διπλώστε τα όμορφα και τακτοποιείστε τα κατευθείαν στη ντουλάπα σας.

Το μωρό φαίνεται να είναι το πρώτο σας μέλημα, ωστόσο δεν πρέπει να να ξεχνάτε και τον εαυτό σας! Γραφτείτε σ’ ένα γυμναστήριο, βγείτε με μια φίλη για έναν καφέ, γραφτείτε σ’ ένα χορευτικό σύλλογο, κάντε ότι σας ευχαριστεί περισσότερο! 

                                           

 ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ: ΕΙΡΗΝΗ ΤΣΙΑΚΙΡΗ